REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
W pierwszej połowie 2023 roku rynek handlowy w Polsce powiększył się o prawie 150 tys. mkw. [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
W pierwszej połowie 2023 roku rynek handlowy w Polsce powiększył się o prawie 150 tys. mkw. [RAPORT]
Z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, że na koniec I półrocza 2023 r. powierzchnia handlowa polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,10 mln mkw. GLA. Na koniec czerwca 2023 r., po uruchomieniu 12 nowych i 6 rozbudowach obiektów, łącznie przybyło 149 tys. mkw. GLA, a w budowie jest kolejne 221 tys. mkw. GLA z terminem otwarcia w 2023 r. W efekcie nasycenie powierzchnią handlową wyniosło na koniec I półrocza 347 mkw. na 1000 mieszkańców.
W pierwszym kwartale 2023 roku w Polsce przybyło 12 obiektów handlowychartykuł
Pokaż artykuł
W pierwszym kwartale 2023 roku w Polsce przybyło 12 obiektów handlowych
Rynek handlowy ma za sobą dobre otwarcie roku. W pierwszych trzech miesiącach br. przybyło 107,4 tys. mkw. powierzchni zakupowej w postaci 12 obiektów. Są to głównie parki handlowe o powierzchni do 10 tys. mkw., choć nie zabrakło większych projektów – wynika z najnowszego raportu CBRE. Wśród najemców najszybciej przybywa dyskontów niespożywczych. Rozwijają się także obiekty wielofunkcyjne, tworzące miejsca spotkań, w których zakupy są jedną z funkcjonalności. W budowie pozostaje 362,3 tys. mkw. przestrzeni handlowej, która zasili głównie mniejsze miejscowości.
[Polska] Rynek nieruchomości handlowych kontynuuje dobrą passęartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Rynek nieruchomości handlowych kontynuuje dobrą passę
Sektor z wynikami porównywalnymi do 2016 roku. W Polsce zadebiutowało 20 zagranicznych marek. Do uży...
Napollo kupiło od Genesis Property projekt parku handlowego w Gostyniuartykuł
Pokaż artykuł
Napollo kupiło od Genesis Property projekt parku handlowego w Gostyniu
Projekt parku handlowego o powierzchni najmu ok. 9 000 mkw. zmienił w ubiegłym tygodniu właściciela. Gostyński obiekt zasilił portfolio firmy Napollo, która sukcesywnie powiększa skalę swojego działania rozwijając koncepty handlowe pod marką N-PARK w całym kraju.
[Polska] Rynek nieruchomości handlowych w Polsce – jakość, nowe formaty, wysoka dynamika wzrostuartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Rynek nieruchomości handlowych w Polsce – jakość, nowe formaty, wysoka dynamika wzrostu
Firma doradcza JLL podsumowała I półrocze 2018 na rynku nieruchomości handlowych w Polsce.
Kurs na wzrost. Sektor handlowy w Polsce nie zwalniaartykuł
Pokaż artykuł
Kurs na wzrost. Sektor handlowy w Polsce nie zwalnia
Trudniejsze otoczenie gospodarcze wywarło wpływ na rozwój rynku komercyjnego w naszym kraju, nie wyhamowały jednak wszystkie sektory. W nowych warunkach dobrze radzi sobie rynek powierzchni logistyczno-przemysłowy oraz handlowych, których potencjał w ostatnich latach szybko wzrastał. Największy progres, zarówno pod względem nowej podaży, jak i udziału w transakcjach inwestycyjnych w ostatnim roku odnotował sektor handlowy. Deweloperzy aktywni w tym sektorze mają ambitne plany.
[Polska] 336 000 mkw. w ramach 14 centrów handlowych. Debiut 17 nowych marekartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] 336 000 mkw. w ramach 14 centrów handlowych. Debiut 17 nowych marek
Firma doradcza JLL podsumowała najważniejsze wydarzenia na rynku nieruchomości handlowych w Polsce w...
Polska Rada Centrów Handlowych przygotowała raport PRCH Retail Research Forumartykuł
Pokaż artykuł
Polska Rada Centrów Handlowych przygotowała raport PRCH Retail Research Forum
Centra handlowe, po trudnym dla nich okresie lockdownów i ograniczeń epidemicznych, w 2022 r. stopniowo odbudowywały swoją pozycję rynkową. Trend stabilnego wzrostu umocnił się w drugiej połowie roku, pomimo zmagań z niestabilną sytuacją ekonomiczną, rosnącą inflacją oraz efektami wojny w Ukrainie.
Startuje budowa Vendo Parku w Grudziądzuartykuł
Pokaż artykuł
Startuje budowa Vendo Parku w Grudziądzu
Rozpoczęła się budowa Vendo Parku w Grudziądzu. Będzie to już trzeci, po Inowrocławiu i Solcu Kujawskim, park handlowy z portfolio Trei Real Estate Poland w województwie kujawsko-pomorskim. Obiekt zostanie zrealizowany w centrum miasta przy ulicy Sikorskiego. Dostarczy niemal 6000 mkw. nowoczesnej powierzchni najmu. Otwarcie Vendo Parku zostało zaplanowane na grudzień 2025 roku. Generalnym wykonawcą jest firma Bartex Sp. z o.o.
Zwierzogród zadebiutuje w centrum handlowym Nowa Górna w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Zwierzogród zadebiutuje w centrum handlowym Nowa Górna w Łodzi
Centrum handlowe Nowa Górna po raz kolejny w tym roku rozszerza swój asortyment. Już niebawem w ofercie łódzkiego obiektu pojawi się Zwierzogród, czyli sklep ze zdrową, ekologiczną żywnością dla zwierząt. Otwarcie nowego lokalu zaplanowano na sierpień br.
Raport JLL: Umiarkowany optymizm na rynku nieruchomości handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Raport JLL: Umiarkowany optymizm na rynku nieruchomości handlowych w Polsce
Jak wynika z nowego raportu JLL, całkowita budowana powierzchnia handlowa w Polsce wynosiła na koniec I kwartału 387 tys. mkw., z czego 69 proc. stanowiły parki handlowe. Prawie 94 tys. mkw. powstawało natomiast w ramach centrów handlowych. Największe z nich to remontowana łódzka Sukcesja, otwarta w kwietniu bełchatowska Bawełnianka oraz Galeria Goplana zlokalizowana w Lesznie. Procentowo najmniej powierzchni powstawało w ramach formatu convenience retail.
[Wrocław] We Wrocławiu powstaną dwa nowe parki przemysłoweartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] We Wrocławiu powstaną dwa nowe parki przemysłowe
Jeden na Oporowie, drugi w Cesarzowicach - w tym roku w rejonie Wrocławia powstaną dwa kompleksy prz...
Centrum handlowe Nowe Bielawyinwestycja
Pokaż inwestycję
Centrum handlowe Nowe Bielawy
Toruń, Olsztyńska 8
W Polsce buduje się mniej centrów handlowychartykuł
Pokaż artykuł
W Polsce buduje się mniej centrów handlowych
Jak wynika z najnowszego raportu CBRE w pierwszym kwartale 2022 r. do użytku oddano zaledwie 40 tys. mkw., a 250 tys. mkw. zostaje w budowie. Zdecydowana większość, bo 230 tys. będzie oddane do użytku jeszcze w tym roku.
Centrum handlowe Power Park Olsztyn ma nowego właścicielaartykuł
Pokaż artykuł
Centrum handlowe Power Park Olsztyn ma nowego właściciela
Kolejna transakcja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce. BIG Poland zakupił od EPP Power Park Olsztyn – centrum handlowe położone w południowej części Olsztyna. Power Park Olsztyn oferuje blisko 33 000 mkw. powierzchni najmu i znajduje się w sąsiedztwie Galerii Warmińskiej, tworząc popularną destynację zakupową. Ta strategiczna inwestycja umacnia zaangażowanie firmy w rozwój polskiego sektora handlowego poprzez pozyskiwanie wysokiej jakości aktywów.
CCC i Deichmann zostają na kolejne lata w retail parkach Greenman Polandartykuł
Pokaż artykuł
CCC i Deichmann zostają na kolejne lata w retail parkach Greenman Poland
Duże sieci sklepów z obuwiem i dodatkami będą nadal inwestować w najem w parkach handlowych Greenman Poland. Dział leasingu przedłużył właśnie na kolejne lata umowy z kluczowymi dla ich oferty najemcami i to w trzech obiektach należących do portfolio firmy.
Rozwój rynku handlowego w Polsce koncentruje się przede wszystkim w małych miastachartykuł
Pokaż artykuł
Rozwój rynku handlowego w Polsce koncentruje się przede wszystkim w małych miastach
Rozwój rynku handlowego w Polsce koncentruje się przede wszystkim w małych miastach. Od początku 2023 roku przybyło łącznie 39 obiektów, zajmujących 270 tys. mkw. powierzchni – wynika z danych CBRE.
[Kraków] Nadbudowa kamienicy, ul. Mogilska 67inwestycja
Pokaż inwestycję
[Kraków] Nadbudowa kamienicy, ul. Mogilska 67
Kraków, Śródmieście
Rośnie rynek centrów convenience i parków handlowych w Polsce artykuł
Pokaż artykuł
Rośnie rynek centrów convenience i parków handlowych w Polsce
Centra convenience i parki handlowe przyciągają coraz ciekawsze marki, w tym zarówno brandy typowe dla tego segmentu, jak również charakterystyczne do tej pory dla dużych galerii. O rozwoju tenant-mix’u oraz potencjale tych formatów opowiada Karolina Nitowska, Leasing Director w Greenman Poland.
OTO Park nową marką parków handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
OTO Park nową marką parków handlowych w Polsce
Wspierając strategię budowy portfela parków handlowych Falcon Investment Management oficjalnie wprowadza na rynek nową markę – OTO Park. Marka ta staje się znakiem rozpoznawczym projektów Falcon, zarówno tych już działających jak i będących w trakcie realizacji oraz zaplanowanych na najbliższe lata.
REKLAMA